Fiat, op koers voor de toekomst

Het evenement "Fiat, THE FUTURE IS ON TRACK" vond plaats op La Pista 500, het beroemde dakterras van Lingotto. Olivier Francois, CEO van Fiat en CMO van Stellantis, verzorgde de presentatie

De nieuwe Fiat 600e en de nieuwe Fiat Topolino maakten hun internationale debuut en markeerden een nieuw hoofdstuk in het Fiat-plan, dat het leiderschap van het merk op het gebied van duurzame mobiliteit in de stad verder wil versterken.
De lancering bood ook de gelegenheid om de onvoorwaardelijke steun van Fiat voor (RED) aan te kondigen, inclusief de nieuwe Fiat (600e)RED.

Op de verjaardag van de 500 viert Fiat de succesvolle reis van het merk in de afgelopen jaren met een overzicht van de huidige situatie en de visie op een mooie en opwindende toekomst. Daarbij werden de nieuwe leden van de 500e-familie voorgesteld: de nieuwe Fiat Topolino, het kleine zusje van de 500, en de nieuwe Fiat 600e, de grote zus.
 
Olivier Francois, CEO van Fiat en CMO van Stellantis, vertelt: "De toekomst van Fiat ligt op koers. In twee jaar tijd maakten we Fiat winstgevender en internationaler dan ooit. Fiat groeide uit tot het nummer 1 van Stellantis wat volume betreft en is marktleider in 3 belangrijke markten - Italië, Brazilië en Turkije - in 3 verschillende regio's. Fiat vervult een duidelijke rol: een scherpe focus op eenvoud, lateraal denken, plezier en maatschappelijke relevantie. Dat alles maakt ons aantrekkelijker voor Stellantis: Fiat is een merk dat het investeren meer dan waard is. Dankzij Stellantis beschikken we over meer middelen, investeringen en synergieën. Fiat is dus weer helemaal terug. In de komende 3 jaar zal ons productplan Fiat terugbrengen naar waar het thuishoort: een marktleider, een benchmark, een geliefd merk. Vandaag presenteren we de eerste vruchten van dit nieuwe tijdperk "powered by Stellantis": de 500e-familie breidt uit met een zusje, de Topolino, en een grote zus, de nieuwe 600e. En ik ben ook trots om aan te mogen kondigen dat Fiat zijn partnerschap met (RED) vernieuwde, omdat we ervan overtuigd zijn dat we voor de planeet en de mensen die erop leven moeten en kunnen zorgen."

"De toekomst van Fiat ligt op koers. In twee jaar tijd maakten we Fiat winstgevender en internationaler dan ooit."

       

Nieuwe Fiat Topolino: stedelijke mobiliteit in Italiaanse stijl

Fiat zet zijn missie voort om duurzame mobiliteit te ontwikkelen voor de steden waar elektrisch rijden eenvoudig en toegankelijk wordt voor iedereen. De Topolino is opwindend, wendbaar met zijn lengte van slechts 2,53 meter en 100% elektrisch, waardoor hij zelfs in beperkte verkeerszones mag rijden en overal kan parkeren. Met zijn rijbereik van 75 km, zijn eenvoudig thuisoplaadsysteem en zijn maximumsnelheid van 45 km/u - wat perfect past bij de nieuwe trend van een maximumsnelheid van 30 km/u in de stad - is de Topolino de ideale oplossing voor stedelijke mobiliteit. Eenvoud staat centraal: het gamma bestaat uit twee koetswerken: de "gesloten" Topolino en
de "open" Topolino Dolcevita, met één kleur, één wieldesign, één interieur en opwindende personaliseringsopties.

De Topolino belichaamt de nieuwe Dolce Vita-stijl en pure Italiaanse schoonheid op perfecte wijze. Voor de lancering werkte Fiat samen met vijf iconische bedrijven in de "Made in Italy-wereld": Armani, Damiani, Maserati, San Lorenzo yachts en San Pellegrino.
Klik hier hier voor de link naar de campagnes.

Nieuwe Fiat 600e: de Italiaanse B-upgrade

De nieuwe Fiat 600e combineert het beste van de B- en de B-SUV-wereld en biedt een prachtige, aangename en luxueuze rijervaring, waarmee het merk terugkeert naar het B-segment. Hij biedt de ideale oplossing voor stadsliefhebbers en belichaamt de waarden van het merk: Italiaanse stijl en duurzaamheid. Hij beschikt over een royale lengte van 4,17 meter, 5 deuren, een comfortabele ruimte voor
5 personen, een kofferbak met 360 liter laadvermogen en 15 liter opbergruimte in het interieur - de beste in zijn klasse.
De lithium-ionbatterijen met een capaciteit van 54 kWh bezorgen de nieuwe 600e een rijbereik van meer dan 400 km (WLTP gecombineerde cyclus) en meer dan 600 km in de stadscyclus.

De nieuwe Fiat 600e is verkrijgbaar in 2 verschillende 100% elektrische uitvoeringen:

De nieuwe Fiat 600e La Prima, de volledig geüpgradede uitvoering van de iconische nieuwe 500e, en de nieuwe Fiat (600e)RED,
de meest toegankelijke uitvoering van de nieuwe Fiat 600e én een volgende stap in de samenwerking die in 2021 werd gelanceerd met (RED). Samen met die organisatie wil Fiat onder meer aids bestrijden en ervoor zorgen dat ziekten voor iedereen te voorkomen en te behandelen zijn.

De 600e zit boordevol baanbrekende veiligheids- en assistentiefuncties en biedt alle bijbehorende voordelen voor mobiliteit in en buiten de stad met Level 2 Rijassistent.

De communicatiecampagne voor de nieuwe Fiat 600e omvat een commercial met oud-milieuactivist en Oscar-winnaar Leonardo DiCaprio. Onder de noemer ‘The Italian Upgrade’ biedt de video een creatief vervolg op de succesvolle reclamespot ‘The Driver’ voor de nieuwe 500, waarin alle kwaliteiten van de nieuwe Fiat 600e in de kijker worden gezet. De spot - die vandaag in première ging in Lingotto - vindt plaats in Italië. De nieuwe Fiat 600e is net zo verfijnd en net zo groen als de nieuwe 500, maar kreeg een upgrade qua stijl, ruimte en rijbereik.
Hij oogt gedurfd, aantrekkelijk en belichaamt la dolce vita op perfecte wijze.

De spot bevat twee muziekstukken: “Dolce Strada” van Nino Rota, uitgevoerd door Katyna Ranieri en een tweede gecomponeerd en uitgevoerd door Flavio Ibba en Daniele Sartori, met de wereldberoemde pianist Alfredo Rodríguez, een wonderkind van de internationale muziekscene. In 2006 werd Rodríguez geselecteerd als een van de twaalf internationale pianisten om op te treden op het Montreux Jazz Festival. Daar merkte Quincy Jones hem op als een van de beste pianisten, die vervolgens vroeg om met hem samen te werken.
Zo begon zijn grote carrière.

Bekijk de nieuwe commercial via deze link.