ITALIË. HET LAND VAN DE KLEUREN. FIAT. HET MERK VAN DE KLEUREN". Vandaag is de doorbraak voor Fiat en zijn merkimago, dat stopt met de productie van grijze wagens en zijn gloednieuwe, kleurrijke wereld verwelkomt.
Fiat is de eerste autofabrikant die deze revolutionaire beslissing neemt, te beginnen met de nieuwe Fiat 600e.
Vanaf vandaag baseert Fiat zich voor zijn huidige en toekomstige modellen op de kleuren van de Italiaanse zee, zon, aarde en lucht.
Mobiliteit wordt kleurrijker en vrolijker dan ooit: Fiat gaat een echte uitdaging aan, zoals je kunt zien in de speciale video die je hier kunt bekijken.
Vanaf vandaag stopt Fiat met de productie van grijze wagens. Het merk nam deze beslissing om het belang van kleuren in het leven te benadrukken, de Italiaanse manier van leven te belichamen en de Dolce Vita-beleving van het merk te herbevestigen.
Italië staat inderdaad bekend om zijn heldere kleuren, zoals de Italiaanse Zee, de Italiaanse Zon, de Italiaanse Aarde en de Italiaanse Lucht. De prachtige landschappen die het land herbergt, bieden Fiat een schat aan inspiratie voor zijn wagens.
De strategie wordt geïmplementeerd om een onderscheidend kenmerk toe te voegen aan de wagens van Fiat op de markt, gezien 2023 het jaar is van een opmerkelijke verandering voor het merk.
Italië staat bekend om zijn felle kleuren, zoals de Sea of Italy, de Sun of Italy, de Earth of Italy en de Sky of Italy. Landschappen die een inspiratiebron vormen voor Fiat.
"We hebben de regels veranderd: we beslisten om de productie van grijze Fiat-wagens stop te zetten. We wagen ons zo aan een grote uitdaging en ontregelen zo de markt een beetje, met als doel het leiderschap van Fiat als het merk van vreugde, kleuren en optimisme verder te versterken. Italië is het land van de kleuren en vanaf vandaag ook van de wagens van Fiat", zo verklaart Olivier Francois, CEO van Fiat en Global Chief Marketing Officer bij Stellantis. "Deze keuze onderstreept de Dolce Vita-benadering en maakt het Italiaanse DNA van het merk nog duidelijker aan de mensen. Fiat wil mensen inspireren om met optimisme en positiviteit te leven en dat is ook een van de missies van de nieuwe Fiat 600e, de elektrische gezinswagen die op 4 juli onthuld wordt".
In de nieuwe video, waarmee klanten de gloednieuwe kleurrijke wereld van Fiat kunnen ontdekken, neemt Olivier Francois een diepe duik in een verfbad aan boord van de nieuwe Fiat 600e. Dat doet hij onder het motto "ITALIË. HET LAND VAN DE KLEUREN. FIAT. HET MERK VAN DE KLEUREN".
Het huidige Fiat-gamma - de nieuwe 500, 500 Hybrid, 500X, Panda en Tipo - is verkrijgbaar in verschillende kleuren, waaronder: Gelato white, Sicilia orange, Paprika orange, Passione red, Blu Dipinto di Blu, Italia blue, Venezia blue, Rugiada green, Foresta green, Rose gold en Cinema black - stuk voor stuk sprekende namen, die doen denken aan de prachtige Italiaanse landschappen en la dolce vita.
Read more
Iconisch merk Fiat nu ook gelanceerd in Algerije
Investeringen dragen bij aan de ontwikkeling van de Algerijnse auto-industrie, met een uitgebreid plan voor de productie van lokale Fiat-modellen in Tafraoui-Oran en de ontwikkeling van een uitgebreid commercieel netwerk voor verkoop en naverkoop.