Onze eerste modellen
Maak kennis met de onvergetelijke, meest iconische en typerende modellen van Fiat.
S61 - 1908
In het eerste decennium van de 20e eeuw verspreidde de snelheidskoorts zich over de hele wereld. Het was in deze context van sterke sportieve opwinding dat de Fiat S61 Corsa werd geboren, een racewagen met twee zitplaatsen.
Topolino - 1936
Bij de introductie in 1936 was de Fiat 500 de kleinste in serie geproduceerde wagen ter wereld. Vanwege zijn mooie vormen en formaat noemde het publiek hem "Topolino".
500 - 1957
Fiat introduceerde de Nuova 500 in 1957, met als belangrijkste doel de Fiat 500 Topolino te vervangen. De 500 kreeg een upgrade met nieuwe technologieën van de succesvolle 600, een dragende monocoque en een vrijdragende motor achterin. De wagen werd aangedreven door een compacte, luchtgekoelde 2-cilindermotor, een primeur voor Fiat.
127 - 1971
De 127 maakte deel uit van de transformatie van Fiat's compacte wagens tot moderne modellen. Het model was ontworpen om sterk, efficiënt en briljant te zijn én bij te dragen aan een lager brandstofverbruik. Het bestond uit moderne lijnen en systemen en bood extra ruimte in het passagierscompartiment met veel lichtinval.
Dino - 1972
De Fiat Dino kwam tot stand na een overeenkomst tussen het huis van Maranello en Lingotto. Halverwege de jaren 60 zag hij het levenslicht als een traditionele wagen. Het enige verschil: zijn Ferrari 1987 cc V6-motor leverde 160 pk bij 7.500 tpm.
Panda - 1980
Met meer dan 7,5 miljoen geproduceerde exemplaren sinds zijn verschijning in 1980 wordt de Panda, samen met de 500, beschouwd als de Italiaanse polyvalente wagen bij uitstek, die jongeren en gezinnen vergezelt in hun leven.
Fiat door de jaren heen
Een deel van onze identiteit zit vervat in elk van onze logo's. Hier lees je alles over onze rijke geschiedenis en evolutie.
1899
Om het nieuw opgerichte bedrijf herkenbaar te maken, kozen de negen stichtende partners ervoor om een koperen perkament in rococostijl op de kappen van hun eerste modellen te plaatsen, met daarop de volledige naam van het bedrijf met de hand gegraveerd.
1904
Ongeveer tien jaar na de lancering van het eerste logo - een periode die samenviel met de groei van de "Art Nouveau"-beweging - besloot het management van Fiat om het logo te vernieuwen met een ovale vorm en gestileerde grafische elementen.
1921
De associatie met de racewereld leidde tot de keuze voor een minder ingewikkeld en directer logo. Dat logo maakte zijn debuut in 1921 op de 801 Corsa, het eerste naoorlogse Grand Prix-model van Fiat.
Restauratie
Vertrouw je wagen toe aan de vakkundige handen van onze technische experts voor herstellingen, vervanging van onderdelen en restauratie.
Certificering
Je klassieke Fiat verdient het om tot in de kleinste details te worden gewaardeerd. Het echtheidscertificaat garandeert de authenticiteit van je wagen en onderstreept zijn waarde.
Ontdek onze producten
Ons gamma accessoires is elegant én respectvol voor het milieu. Dankzij de zorgvuldige keuze van materialen zijn al onze accessoires duurzaam en uniek.