FAQ
ONDERDELEN EN ACCESSOIRES
Hier vind je de meest gestelde vragen over onderdelen en accessoires.
Er zijn 3 soorten onderdelen verkrijgbaar die voldoen aan de specificaties van je Fiat. Originele onderdelen zijn de onderdelen die we in de fabriek produceren voor optimale prestaties, veiligheid, kwaliteit, duurzaamheid en waarde. Eurorepar-onderdelen vormen een goedkoper alternatief voor wagens ouder dan 2 jaar. Het gamma Eurorepar-onderdelen wordt aanbevolen door de Fiat-experts en stelt je in staat om de kosten laag te houden zonder aan kwaliteit in te boeten. SUSTAINera-onderdelen tot slot, komen uit ons Circulaire Economie-programma en bestaan uit gereviseerde, herstelde, hergebruikte en gerecycleerde onderdelen. Ze vormen een alternatieve optie voor oudere wagens en bestuurders die hun ecologische voetafdruk willen verkleinen.
Het antwoord is simpel: alleen de makers van je wagen kunnen de beste onderdelen produceren. Originele onderdelen zijn het resultaat van een constante toewijding aan onderzoek en ontwikkeling van innovatieve technologieën. Bovendien ondergaan deze onderdelen de strengste controles vanaf het ontwerp tot aan de productie om betrouwbaarheid, comfort, prestaties en veiligheid te garanderen.
Omdat het belangrijk is je wagen toe te vertrouwen aan iemand die hem tot in de puntjes kent. Originele accessoires integreren perfect met alle mechanische en elektronische onderdelen van je wagen. Ze worden regelmatig onderworpen aan strenge inspecties, zodat ze je op lange termijn topcomfort, prestaties, veiligheid en aanpassingsmogelijkheden kunnen bieden. Fiat biedt een uitgebreid gamma originele accessoires aan, speciaal ontworpen om je wagen nog beter af te stemmen op je specifieke behoeften. Onze originele accessoires worden gemaakt in samenwerking met de technici die je wagen ontworpen en geproduceerd hebben, zodat je er zeker van bent dat je altijd de allerhoogste normen op het gebied van kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid krijgt. Kiezen voor originele Fiat-accessoires, betekent kiezen voor kwaliteit, veiligheid (ontworpen volgens de strengste technische specificaties en getest onder de zwaarste omstandigheden), stijl (perfect geïntegreerd in je wagen), perfecte pasvorm en gebruiksgemak. Personaliseer je wagen met originele Fiat-accessoires.
ONDERHOUD
Hier vind je de meest gestelde vragen over onderhoud
Erkende Fiat-herstellers bieden alle expertise die je nodig hebt. Onze Fiat-technici zijn uitstekend opgeleid en weten alles over je wagen. Wat voor werk er ook aan je Fiat gedaan moet worden, van onderhoud tot herstellingen aan het koetwerk... ze helpen je altijd graag verder met alle aspecten van de hoogtechnologische systemen van je Fiat. We built it, we back it.
Alle details over de frequentie en de kilometerlimieten waarbinnen het onderhoud moet worden uitgevoerd, staan vermeld in het onderhoudsschema en in de gebruikershandleiding aan boord van je wagen.
Omwille van de veiligheid en prestaties moet je je banden aanpassen aan het seizoen. In de zomer kies je best voor zomerbanden (die worden beschouwd als gewone banden). In de winter kun je winterbanden op je auto laten monteren. Winterbanden verbeteren de grip van je banden zodra de temperatuur onder de 7° daalt. In sommige landen is het verplicht om de banden op bepaalde data te wisselen. Als je in dat geval geen ruimte hebt om je banden op te slaan, bieden we je een opslagplaats aan waar we je andere set Fiat-banden voor je bewaren (bij deelnemende verkooppunten). Tot slot moet je je banden vervangen wanneer je de slijtage-indicator op je banden bereikt, of zelfs al eerder om gripverlies en aquaplaning te voorkomen.
M+S-banden, waarvan de afkorting staat voor "mud and snow"(modder en sneeuw), dragen deze twee initialen op de zijwand en zijn gelijkwaardig aan winterbanden volgens de wet. Winterbanden zijn naast de letters M+S ook voorzien van een symbool in de zijwand: een berg met drie pieken en een sneeuwvlok. Ze bieden aanzienlijk betere prestaties bij het remmen en op besneeuwde wegen.
Een terugroepactie is een vrijwillige actie van de autofabrikant om problemen met zijn producten te corrigeren die betrekking hebben op de veilige werking van de wagen of om niet-conformiteiten te corrigeren. In zo'n geval verhelpt Fiat het probleem kosteloos, zelfs als de wagen buiten de garantie valt en je niet de oorspronkelijke eigenaar bent. Neem zodra je een melding ontvangt onmiddellijk contact op met een verkooppunt of een erkend onderhoudscentrum om de voor jouw wagen aanbevolen ingreep te laten uitvoeren.
Alle contactpersonen van onze verkooppunten en erkende centra vind je bij je verkooppunt. Als je belt om een afspraak te maken, herinneren we je eraan dat je het chassisnummer van je wagen bij de hand moet hebben. Dat nummer vind je in het Voertuigregistratiedocument (op pagina 2, onder E).
DIENSTEN
Hier vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot diensten die worden geleverd bij het uitvoeren van je onderhoud bij een erkende Fiat-hersteller
Met Videocheck ontvang je via je smartphone of laptop een videosamenvatting waarin je ziet welke ingrepen er nodig zijn aan je wagen, samen met een gedetailleerde offerte in alle transparantie. Vervolgens kun je de offerte met één klik valideren of afwijzen.
Ja. Als we je wagen in onze werkplaats moeten houden voor herstellingen, stellen we je verschillende oplossingen voor. Van een metrokaartje of een elektrische fiets tot wagenverhuur of een vervangwagen - onder bepaalde voorwaarden. Als het probleem zich voordoet terwijl je op reis bent, regelen we de onkosten zodat jij je reis kunt voortzetten met Fiat Assistance, van taxi's om je naar het station te brengen tot huurwagens of een vervangwagen (leveringsmethoden, voorwaarden, beperkingen en uitzonderingen van diensten vind je in het garantieboekje van je voertuig of in het Fiat FlexCare-plan).
Er zijn verschillende momenten om een servicecontracten voor je Fiat aan te kopen.
Het eerste moment is wanneer je je Fiat aankoopt. Je kunt je dan abonneren op een Contract Care Plus (onderhoud + RSA)-plan om te anticiperen op je onderhoudskosten, zonder verrassingen en tegen een vaste prijs. Of je geeft de voorkeur aan een van de Complete Care-plannen, waarin onderhoud wordt gecombineerd met verlengde garantie en andere diensten voor een completer plan.
De tweede optie betreft de aankoop van een Contract Care Plus-plan vóór de eerste onderhoudsbeurt heeft plaatsgevonden.
Je kunt op elk moment binnen twee jaar na de ingangsdatum van de garantie abonneren op de verlengde garantie, vóór het einde van de garantietermijn.
Wat de omstandigheden ook zijn, Fiat Assistance biedt een volledige pechverhelpingsdienst die aan al je behoeften voldoet. Lekke band? Lege batterij? Sleutel kwijt? Wat er ook gebeurt, maak je geen zorgen: met Fiat Assistance staan we altijd aan je zijde.